استراتژی جدید سامسونگ و ال‌جی: معرفی گوشی‌های بیشتر برای کسب سود بیشتر

کاهش فروش گوشی‌ها دیگر یک خبر تکراری محسوب می‌شود. این موضوع در کنار فروش نه‌چندان بالای گوشی‌های سامسونگ و ال‌جی منجر به بهره‌گیری این شرکت‌ها از استراتژی جدیدی شده است. در حال حاضر به‌نظر می‌رسد این شرکت‌ها برای اینکه بتواند این ضعف‌ها را پوشش دهند، تصمیم گرفته‌اند که نسبت به گذشته گوشی‌های بیشتری را معرفی کنند.

هرچند در حال حاضر در ماه ژوئیه هستیم و تا پایان سال میلادی فاصله زیادی داریم، اما سامسونگ در این سال تا حالا ۹ گوشی و ال‌جی هم ۸ گوشی را روانه‌ی بازار کرده است. علاوه بر این، هردوی این شرکت‌ها برای بازارهای به‌خصوص گوشی‌های جداگانه‌ای را عرضه کرده‌اند. اگر بخواهیم عملکرد این دو شرکت با میانگین عملکرد شرکت‌ها در سال‌های گذشته مقایسه کنیم، باید بگوییم که در سال‌های گذشته، آمار میانگین عرضه گوشی‌ها برای بسیاری از شرکت‌ها ۱۱ گوشی در سال بوده است.

شرکت‌ها می‌خواهند برای تمام کاربران و برای تمام سلیقه‌ها گوشی جداگانه‌ای را روانه‌ی بازار کنند.

البته این به معنای عرضه ۱۸ گوشی سامسونگ در سال نیست، اما در عمل می‌توانیم نتایج این استراتژی جدید را مشاهده کنیم. شرکت‌ها می‌خواهند برای تمام کاربران و برای تمام سلیقه‌ها گوشی جداگانه‌ای را روانه‌ی بازار کنند. فروش نه‌چندان قوی گلکسی اس ۹ بر کسی پوشیده نیست. در عین حال ال‌جی هم با عرضه‌ی G7 ThinQ با وجود اینکه توانست توجهات زیادی را جلب کند، اما نتوانست در مورد سهم بازار ۳.۳ درصدی ال‌جی کار موثری انجام دهد.

حالا که صحبت از سهم بازار شد، باید بگوییم که در سه‌ماهه اول سال ۲۰۱۸ سامسونگ با داشتن سهم بازار ۲۲.۶ درصدی همچنان در مقام اول قرار دارد و اپل با داشتن سهم ۱۵.۱ درصدی در مقام دوم جای گرفته است. در این میان شیائومی عملکرد فوق‌العاده‌ای داشته و با گرفتن جایگاه اوپو و داشتن سهم بازار ۸.۲ درصدی، بعد از هواوی در مقام چهارم قرار گرفته است. برای مقایسه باید بگوییم که سهم بازار شیائومی در سه‌ماهه اول ۲۰۱۷ تنها ۳.۶ درصد بود. هرچند این سه شرکت چینی در بازار آمریکا حضور چندانی ندارند، اما بازار آسیا، به‌خصوص هند، تاثیر زیادی در سهم بازار شرکت‌های سازنده دارد.

اگر شیائومی، اوپو و هواوی بتوانند حضور پررنگی در بازار آمریکا داشته باشند، برندهای قدیمی در زمینه‌ی سهم بازار خود با خطر جدی‌ای مواجه خواهند شد.

منبع: Phone Arena