چگونه عملکرد دکمه بیکسبی را در گوشی‌های سامسونگ تغییر دهیم؟

گوشی‌های گلکسی نوت ۸، گلکسی اس ۸ و گلکسی اس ۹ گوشی‌های جذاب و همه‌فن‌حریفی به‌حساب می‌آیند. اما تمام این گوشی‌ها حداقل یک نکته‌ی اشتراک نه‌چندان جذاب دارند: بهره‌گیری از دکمه بیکسبی. در این مقاله قصد داریم یک راه آسان را برای تغییر کاربرد دکمه بیکسبی و شخصی‌سازی عملکرد آن به شما آموزش دهیم.

دستیار دیجیتالی بیکسبی هنوز در قدم‌های اولیه قرار دارد و به همین خاطر بسیاری از کاربران علاقه‌ی خاصی به استفاده از آن ندارند و ترجیح می‌دهند از دیگر دستیارهای دیجیتالی بهره ببرند. به همین خاطر وجود دکمه بیکسبی برای بسیاری از کاربران یک نکته‌ی آزاردهنده محسوب می‌شود. در بسیاری از موارد دست کاربران به‌طور تصادفی به این دکمه می‌خورد و این دستیار دیجیتالی به‌طور ناخواسته فعال می‌شود. در ضمن باید بگوییم که دکمه‌ی تنظیم صدا در بخش فوقانی این دکمه قرار دارد و همین موضوع آمار فعال‌سازی‌های تصادفی بیکسبی را افزایش می‌دهد.

می‌توان این دکمه را به طور کامل غیرفعال کرد. اما اگر می‌خواهید کارکرد آن را تغییر دهید، با استفاده از اپلیکیشن bxActions می‌توانید چنین کاری را انجام دهید. البته برای این کار راه‌های متعددی وجود دارد (که برای عملی کردن بیشتر آن‌ها باید گوشی خود را روت کنید) اما این راه که در ادامه می‌پردازیم، یکی از ساده‌ترین راه‌های موجود است.

با این حال، برای عملی کردن این موضوع باید اقدامات مختلفی را انجام دهید. خوشبختانه این اپلیکیشن برای گام‌های مختلف دموهای بصری ساده‌ای را نمایش می‌دهد که کار کاربران را راحت‌تر می‌کند.

بیکسبی

اقدامات مربوط به تغییر کارکرد دکمه بیکسبی

اول از همه، از فعال بودن بیکسبی در گوشی خود اطمینان حاصل کنید و سپس اپلیکیشن bxActions را از گوگل پلی دانلود کنید و با پیگیری دستورالعمل‌های بصری، تنظیمات اولیه را انجام دهید. زمانی که در یکی از گزینه‌ها مورد Get foreground app به نمایش درآمد، آن را انتخاب کنید.

زمانی که این گزینه را انتخاب کردید، روانه‌ی صفحه دیگری می‌شوید و در این بخش گزینه Allow usage tracking را فعال کنید.

بعد از این کار، دوباره به صفحه قبلی مراجعه کنید و گزینه Get button events را انتخاب کنید. با این کار، روانه‌ی صفحه کاملا جدیدی می‌شوید و باید تا انتهای صفحه اسکرول کنید تا بتوانید گزینه bxActions – Bixby button را مشاهده کنید. بعد از ضربه بر آن، در صفحه بعدی بر گزینه‌ی فوقانی ضربه بزنید و در نهایت گزینه‌ی Ok را انتخاب کنید.

امیدواریم تا اینجای کار توانسته باشید پا به پای ما این مراحل را انجام دهید.

بر آیکون Done ضربه بزنید و با این کار روانه‌ی صفحه جدیدی می‌شوید و در این بخش می‌توانید گزینه‌ی Buttons را انتخاب کنید. مراحلی که برای فعال کردن Bixby button انجام دادید، باید برای این بخش دوباره تکرار کنید.

 

بعد از این کار، برای تغییر کارکرد دکمه بیکسبی، به صفحه اصلی مراجعه کنید و بعد از انتخاب Actions و Bixby، در نهایت گزینه‌ی Standard action را انتخاب کنید. با این کار، این اپلیکیشن فهرستی از کارکردهای بالقوه‌ی این دکمه را نمایش می‌دهد و با پرداخت ۳ دلار می‌توانید از بین گزینه‌های بیشتری دست به انتخاب بزنید.

به‌عنوان مثال با انتخاب گزینه Sound mode برای دکمه بیکسبی، می‌توانید آن را طوری تنظیم کنیم که با فشردن آن گوشی ساکت شود. همچنین می‌توانید این دکمه را برای فعال‌سازی اپلیکیشن دوربین، باز کردن اپلیکیشن موردنظر و دیگر کارها تنظیم کنید.

به همین سادگی می‌توان کارکرد دکمه بیکسبی را تغییر داد. شاید فعال‌سازی آن چند دقیقه از وقتتان را بگیرد، اما صرف فقط چند دقیقه وقت برای تغییر کارکرد این دکمه ارزشش را دارد.

منبع: Life hacker