کتاب هایی که مسیر کسب و کارتان را هموار میکند
۱. کتاب قدرت بیپولی
نویسنده: دیموند جان
مترجم: کاوه صدقی
ناشر: نگاه نوین
تعداد صفحات: ۳۶۸
اگر همیشه اینطور تصور کردهاید که برای کارآفرینشدن پول لازم دارید، این کتاب قرار است معادلات شما را به هم بزند! دیموند جان پس از تجربه بیپولی در شهر گرانی مانند نیویورک به فکر ایدهای خلاقانه افتاده و کسبوکار خودش را راه انداخته است. در نتیجه این اقدام، شرکت او ۶میلیارددلاری شد. شاید حالا موافق باشید که نویسنده این کتاب گزینه مناسبی برای نوشتن کتاب کارآفرینی محسوب میشود!
در این کتاب خواهید خواند که بیپولبودن چطور میتواند پلی باشد بهسمت موفقیت شما در کارآفرینی و ایجاد ثروت. همچنین در کتاب قدرت بیپولی دادهها، تحقیقات، داستانها و تمام نکاتی را که در این راه یاریگر شما هستند نیز خواهید خواند.
در سال ۱۹۸۲ بیش از ۶۰درصد کسانی که در فهرست چهارصدنفره ثروتمندان آمریکایی قرار داشتند در خانوادههای متمول بزرگ شده بودند؛ ۳۰ سال بعد از آن، فقط ۳۲درصد از افراد این فهرست خانوادههایی ثروتمند داشتند. امروزه نقطه اشتراک ثروتمندترین خانوادهها و افراد ارثبردن از آنها نیست. با یک حساب سرانگشتی متوجه میشوید ۶۸درصد از ثروتمندترین افراد از صفر شروع کردهاند. این یعنی کارآفرینان عصر حاضر به هر طریقی که کارشان را شروع کرده باشند، بیشتر از هر زمان دیگری در گذشته فرصتهای بزرگتر و ماجراهای غنیتری دارند. اين یعنی هميشه فرصتهای مناسبی وجود دارند. فقط باید بدانید کجا و چگونه دنبالشان بگردید.
۲. کتاب سال بله گفتن
نویسنده: شوندا رایمز
مترجم: محمدرضا گودرزی
ناشر: نسل نواندیش
تعداد صفحات: ۲۰۸
نویسنده این کتاب فرد ماجراجویی است که تصمیم گرفت هیجانات جدید را وارد زندگیاش کند. میپرسید چطور؟ شوندا رایمز قصد کرد به ماجراجوییها و اتفاقاتی که شاید ترسناک باشند «بله» بگوید تا تغییری در زندگیاش ایجاد کند. همانطور که احتمالا حدس میزنید، این تصمیم باعث شد دنیای شوندا بهکل عوض شود.
اگر کارآفرین هستید یا قصد دارید کارآفرین شوید، شاید خواندن کتابی با اینهمه ماجراجویی حسابی روحیهتان را تقویت کند.
۳. کتاب وقتی زنان بخواهند
نویسنده: گریس بانی
مترجم: الهه علوی
ناشر: کوله پشتی
تعداد صفحات: ۳۸۴
این کتاب توصیههای الهامبخش و داستانهای زندگی زنان کارآفرین در صنایع و مکانهای مختلف را به اشتراک میگذارد و نشان میدهد که دیدهشدن کلید موفقیت زنان امروزی است. اگر میخواهید به دیدگاههای جدیدی دست یابید و دنبال یک منبع الهام هستید، این یکی از بهترین کتابهای کارآفرینی است که به دردتان میخورد.
اینکه آدم بداند موفقیتش کاملا به خودش بستگی دارد بعضیوقتها باعث وحشت آدم میشود، اما من با دنیا عوضش نمیکنم.
۴. کتاب سرسختی؛ قدرت اشتیاق و پشتکار
نویسنده: آنجلا داکورث
مترجم: سمانه سیدی
ناشر: نوین
تعداد صفحات: ۳۴۰
خیلی از ما بهخوبی میدانیم که پشتکار و تلاش کلید موفقیت است. افرادی که در عرصههای مختلف موفق میشوند همیشه بهترین ایدهها یا منابع را در اختیار ندارند، بلکه افرادی هستند که هر روز کار و پیشرفت میکنند و برایشان مهم نیست شرایط چطور باشد. کتاب سرسختی دقیقا درباره همین مسئله صحبت میکند. آنجلا داکورث به صاحبان مشاغل میآموزد چطور سرسختتر باشند.
کودکان هرگز به بزرگترهایشان خوب گوش نمیکنند، اما هرگز دست از تقلیدکردن از آنها برنمیدارند.
۵. کتاب راز دختران موفق
نویسنده: کاراالویل لیبا
مترجم: فاطمه باغستانی
ناشر: البرز
تعداد صفحات: ۱۶۸
یکی از بخشهای دشوار کارآفرینی برای خانمها میتواند کنارآمدن با زنان دیگر باشد. اما وقتی زنان تصمیم میگیرند از یکدیگر حمایت کنند، اتفاقات شگفتانگیزی رخ میدهد. در کتاب راز دختران موفق که از بهترین کتاب های کارآفرینی محسوب میشود، کاراالویل راز افزایش اعتمادبهنفس و توامندسازی زنان دیگر را به اشتراک میگذارد.
این کتاب به شما کمک میکند:
- دلیل انجام فعالیتهایتان در زندگی و کسبوکار را درک کنید؛
- حسادت و خستگی را کنترل کنید؛
- بیشتر حواستان به خودتان باشد؛
- درک کنید موفقیت برای شما به چه معناست.
هنگامی که زنان برای حمایت از هم صادقانه به پا میخیزند و ظواهر فریبنده را فراموش میکنند، وقتی گفتن حرفهای بیهوده را کنار میگذارند و محکم پشت هم میایستند، رویدادی پویا و زنده رخ میدهد.
۶. کتاب داود و جالوت
نویسنده: مالکوم گلدول
مترجم: شهرزاد بیات موحد
ناشر: در دانش بهمن
تعداد صفحات: ۳۱۵
در این کتاب نحوه تفکر ما درباره چالشها و معایب بررسی میشود و نگاه جدیدی به مسائل مختلف ارائه میشود، از جمله:
- تبعیض؛
- ازدستدادن والدین؛
- تحصیل در مدرسهای معمولی؛
- رنجکشیدن از مشکلات زندگی.
کتاب داود و جالوت همچنین نکاتی درباره موفقیت امپرسیونیستها و مواردی را مانند اینکه چرا باید از کالجهای عالی مثل هاروارد و براون دوری کنید هم در خود جای داده است.
غولها اون چیزی که ما فکر میکنیم نیستن. همون صفاتی که قدرت رو در اونها بروز میدن، اغلب منشأ بزرگترین ضعفهاشون هم هستن.
۷. کتاب هفته کاری چهارساعته
نویسنده: تیموتی فریس
مترجم: سارا حبیبیتبار
ناشر: نون
تعداد صفحات: ۳۹۲
در این کتاب میآموزید که تیموتی فریس چطور توانست از ۸۰ ساعت کار در هفته و درآمد ۴۰هزار دلار در سال به ۴۰هزار دلار در ماه آن هم فقط با ۴ ساعت کار در هفته برسد. اگر خواهان این هستید که ثروتمندی نوین شوید، خواندن این کتاب را از دست ندهید.
داشتن ۱میلیون دلار در بانک رؤیای اصلی نیست. رؤیای اصلی زندگی آزادانهای است که با ثروتمندشدن امکانپذیر میشود.
۸. کتاب همه بازاریابها دروغگو هستند
نویسنده: ست گادین
مترجم: سعید یاراحمدی
ناشر: آموخته
تعداد صفحات: ۱۸۰
بازاریابهای بزرگ درباره ویژگیها یا مزایا صحبت نمیکنند، بلکه داستان میگویند. در این کتاب، نویسنده صنعت بازاریابی را زیر ذرهبین میبرد و میگوید چطور بازاریابها به همان خوبی دروغگفتن و تقلبکردن، میاندیشند و فروشگاههایی ایجاد میکنند که بر زندگی بسیاری از افراد اثر خوب یا بد میگذارد. کتاب او همچنین به شما یاد میدهد چطور برند و داستان خود را بسازید.
۹. کتاب گاو بنفش اثر ست گادین
نویسنده: ست گادین
مترجم: افسانه درویشی
ناشر: کتیبه پارسی
تعداد صفحات: ۲۰۱
این کتاب به شما میآموزد متفاوت باشید. گادین در این کتاب بیان میکند که روش قدیمی ایجاد کسبوکار که شامل تولید محصول مناسب و تبلیغ آن در تلویزیون است، مدتها پیش منسوخ شده است. او عقیده دارد باید تبلیغات را متوقف و شروع به نوآوری کنید و محصولاتی متفاوت و جذاب تولید کنید.
پروازی به آن سوی کشور داشتم. در این پرواز زنی شصتساله را دیدم که تیشرتی از شرکت هورتز به تن داشت و روی آن نوشته شده بود: «کهنگیاش دلپذیر و در عین حال کثیف است.» چیزی که در ارتباط با بینزاکتی یا فانتزیبودن شرکت هورتز وجود دارد، این است که توانسته آنقدر فانتزی باشد که برای این خانم خاص باشد و این تیشرت را بدون هیچ نگرانی بپوشد… آیا هر کسی پوشاک هورتز را میپسندد؟ نه. همین هم کار آنها را بینظیر میکند. اگر همه کارهای آنها را میپسندیدند، کسالتبار میشد.
۱۰. کتاب استارتاپ ناب
نویسنده: اریک ریس
مترجم: گروه مترجمان
ناشر: سبکتو
تعداد صفحات: ۲۷۰
این کتاب به شرکتها توصیه میکند بهجای هدردادن وقت خود برای نوشتن طرح کسبوکار، دنبال سازگاری و انطباق باشند. اریک ریس رویکردی علمی برای راهانداختن استارتاپ موفق ارائه میکند که برای تمام کسبوکارها، چه نوپا و چه باسابقه، مناسب است، بهخصوص وقتی برای پیشرفت به نوآوری نیاز دارند.